Обучение на польском языке
Podstawowym celem niniejszych studiów jest przekazanie wiedzy i nauczenie konkretnych umiejętności z zakresu negocjacji i marketingu. Wiedza przekazywana w trakcie wykładów, ćwiczeń i warsztatów będzie miała charakter interdyscyplinarny, ogólny, dotyczący wszystkich dziedzin niezbędnych w pracy zawodowej. Jednocześnie przekazana wiedza, a w szczególności praktyczne umiejętności doprowadzą do nabycia kwalifikacji ułatwiających poruszanie się w określonych instytucjach i radzenia sobie ze szczególnymi sytuacjami. Zastosowanie metod interaktywnych w studiach spowoduje także uelastycznienie podejścia pracowników do rozwiązywania problemów pojawiających się w codziennej aktywności w organizacjach.
Sylwetka absolwenta
Wiedza i umiejętności z zakresu negocjacji skutecznie ułatwią działania w obrębie organizacji zarówno publicznych, jak i prywatnych. Umiejętne prowadzenie negocjacji dzięki pozyskanej w trakcie studiów wiedzy, zwiększy skuteczność poprzez wykorzystanie poznanych podczas studiów metod i narzędzi. Wiedza w zakresie negocjacji i komunikacji pozwoli na konstruowanie efektywnych metod działania absolwentom zatrudnionym w różnego rodzaju organizacjach.
Po ukończeniu studiów Absolwent:
- zna podstawy teorii konfliktów oraz interdyscyplinarne zagadnienia związane z negocjacjami (teoria gier, ekonomia, prawo)
- rozróżnia podejście integratywne i dystrybutywne w negocjacjach
- zna i rozróżnia szkoły negocjacyjne (harwardzka i stanfordzka), zna podstawy negocjacji opartych o zasady (Fishera i Ury’ego)
- wie, jak budować porozumienia korzystne dla obu stron
- potrafi samodzielnie przygotować się do negocjacji biznesowych
- rozpoznaje podstawowe techniki i taktyki negocjacyjne
- wie, czym jest proces negocjacyjny i z jakich składa się elementów
- rozróżnia najważniejsze strategie i taktyki stosowane w negocjacjach biznesowych oraz potrafi je zaaplikować w praktyce
- umie rozpoznawać główne płaszczyzny marketingu w firmie
- posiada zdolność opisywania i rozróżniania szczegółów każdej z płaszczyzn marketingowych
- wie jak interpretować powiązania strategiczne między składowymi strategii marketingowej
- posiada umiejętność dokonywania rozróżnień pomiędzy marketingiem zewnętrznym a marketingiem wewnętrznym firmy
- umie analizować powiązania między uczestnikami kanału dystrybucji
- rozróżnia możliwości i ograniczenia głównych form promocji
- umie analizować skuteczność różnych technik promocyjnych
- umie interpretować zadania dla kampanii promocyjnej
- umie samodzielnie sporządzać briefy kampanii promocyjnej
- wie jak analizować przekazy promocyjne
- umie kontrolować realizację i budżety kampanii promocyjnej
- umiejętnie wykorzystuje techniki negocjacyjne
- posiada umiejętność posługiwania się technikami wywierania wpływu i perswazji oraz prawidłowego dokonywania ustępstw
- rozumie kontekst negocjacji międzynarodowych
- ma świadomość podstawowych ograniczeń w skutecznych negocjacjach międzynarodowych
- wykazuje lepszą sprawność w skutecznym komunikowaniu się (z naciskiem na słuchanie i zadawanie pytań)
- posiada umiejętność analizy informacji z wielu dziedzin (ekonomia, finanse, prawo) i wykorzystuje je w negocjacjach
- potrafi przygotować sekwencje alternatywnych propozycji negocjowanych porozumień oraz wykorzystać efekt zakotwiczenia w negocjacjach dystrybutywnych
- zajęcia uczą także myślenia lateralnego
- umie definiować różne sytuacje konfliktowe i świadomie stosuje odpowiednie do sytuacji style postępowania w konfliktach
- potrafi kontrolować emocje w rozmowach biznesowych i rozumie rolę pozytywnych i negatywnych emocji w negocjacjach
- zna zasady tworzenia koalicji
- rozumie rolę percepcji pozycji negocjacyjnej w negocjacjach biznesowych
- rozpoznaje i kontroluje uprzedzenia poznawcze w negocjacjach
- jest uwrażliwiony na specyfikę negocjacji wielokulturowych
- zna zasady negocjacji wielostronnych, potrafi współdziałać zespołowo, rozumie logikę negocjacji zbiorowych
Sylwetka kandydata
Studia skierowane są w szczególności do kadr menedżerskich i pracowniczych przedsiębiorstw i jednostek sektora publicznego, osób przygotowujących się do pełnienia funkcji kierowniczych, członków rad nadzorczych.