Обучение на польском языке
Celem studiów jest poszerzenie i unowocześnienie wiedzy oraz umiejętności sprawnego zarządzania uczestników w warunkach gospodarki rynkowej. Wykorzystując najlepsze praktyki Wydziału Zarządzania oraz ogromne doświadczenie naszych wykładowców, zaprojektowaliśmy skuteczny program przygotowujący słuchaczy do budowania i wdrażania wygrywających strategii. Dlatego w trakcie całego kursu zaprezentujemy Państwu wiedzę z zakresu zarządzania finansowego, prawnego, zarządzania ludźmi, zarządzania strategicznego i informatyzacji. Zajęcia są prowadzone z wykorzystaniem nowoczesnych metod treningu menedżerskiego, tzn. symulacji, gier decyzyjnych i innych metod aktywizujących.
Sylwetka absolwenta
Po ukończeniu studiów absolwent zna najważniejsze uwarunkowania procesu kierowania organizacją. Interdyscyplinarny program studiów obejmuje między innymi zarządzanie, kierowanie ludźmi, rachunkowość, finanse, prawo. Z założenia w ramach studium słuchacz otrzymuje zarówno wiedzę ogólną, dającą podstawy do samodzielnej refleksji i interpretacji jak i tzw. najlepsze praktyki – oparte na konkretnych doświadczeniach firm i ich menedżerów. Dzięki temu absolwent nie tylko potrafi wskazać najważniejsze problemy z jakimi stykają się menedżerowie, ale również dysponuje narzędziami ich rozwiązywania. Uczestnicy studium są przygotowywani do tego aby identyfikować najważniejsze szanse i zagrożenia towarzyszące pracy menedżera i nabywać umiejętność twórczego rozwiązywania problemów. Wiedza dostarczana słuchaczom sprawia, iż potrafią oni samodzielnie zidentyfikować kluczowe czynniki sukcesów organizacji a także pola potencjalnych zmian organizacyjnych. Umiejętności warsztatowe nabywane w trakcie studium są również bardzo przydatne w procesie przedsiębiorczym - tworzeniu i rozwijaniu własnych firm.
Absolwenci studiów podyplomowych uzyskują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodne z wymogami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Po ukończeniu studium Absolwent:
- Zna najważniejsze problemy, z którymi stykają się w swojej pracy menedżerowie
- Zna podstawowe techniki zarządzania ludźmi
- Wie w jaki sposób wprowadzać zmiany organizacyjne
- Potrafi wskazać kluczowe elementy biznesplanu
- Zna i potrafi stosować najważniejsze techniki analiz strategicznych
- Potrafi wyznaczyć strategię firmy i organizacji non profit
- Zna i umie wyznaczyć oraz zinterpretować najważniejsze wskaźniki finansowe dla organizacji gospodarczych
- Wie jakie są najważniejsze instrumenty marketingowe i potrafi się nimi posługiwać
- Posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu Public Relations
- Posiada wiedzę na temat planowania finansowego
- Zna zakres i najważniejsze problemy prawa gospodarczego publicznego
- Potrafi wskazać kluczowe zagadnienia i zinterpretować podstawowe zapisy prawa podatkowego
- Zna najważniejsze formy prowadzenia działalności gospodarczej, wie jakie są zalety i wady każdej z nich
- Opanował podstawy rachunkowości i rachunkowości zarządczej
- Zna relacje między najważniejszymi instytucjami finansowymi gospodarki
- Wie jakie są podstawowe wymogi prawa pracy
- Umie zidentyfikować potrzebę zmian w organizacji, zgromadzić niezbędne zasoby potrzebne do wprowadzenia zmiany i przezwyciężyć opór
- Potrafi zdiagnozować bieżącą sytuację organizacji i dobrać adekwatne do sytuacji narzędzia zarządzania
- Poprawnie stosuje terminologię związaną z naukami o zarządzaniu
- Rozumie możliwe skutki i ograniczenia polityki makroekonomicznej
- Analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
- Potrafi samodzielnie analizować rzeczywiste sytuacje decyzyjne oraz dokonywać wyboru odpowiedniej decyzji
- Posiada umiejętność organizowania działań i przedsięwzięć oraz dokonania ich analizy ekonomicznej
- Potrafi dokonać oceny stanu ekonomicznego przedsiębiorstwa
- Potrafi rozpoznawać podstawowe instytucje prawne w gospodarce i administracji oraz posługiwać się źródłami prawa
- Posiada podstawową umiejętność interpretacji przepisów prawa administracyjnego, finansowego cywilnego i pracy
- Potrafi zastosować podstawowe metody i procedury w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości finansowej
- Posiada umiejętność projektowania i stosowania narzędzi i technik zarządzania ludźmi i oceny wyników
- Potrafi zaprojektować podstawowe narzędzia marketingowe dla konkretnego przedsięwzięcia
- Posiada podstawowe umiejętności w zakresie wykorzystania systemów informacyjnych w zarządzaniu
- Potrafi wykorzystywać w praktyce podstawową wiedzę, dotyczącą funkcjonowania przedsiębiorstw
- Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, rozumie i realizuje potrzebę kształcenia się przez całe życie, współdziałając w tym obszarze z innymi osobami podnosi swoje kwalifikacje,
- Ma świadomość znaczenia wiedzy z zakresu zarządzania dla rozumienia wydarzeń społeczno-gospodarczych i zjawisk zachodzących w organizacjach, co w konsekwencji powoduje, że uzupełnia swoją wiedzę menedżerską i umiejętności zarządzania
- Doskonali umiejętności komunikacji - potrafi sprawnie porozumieć się przy użyciu terminologii ze specjalistami z dziedziny zarządzania, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów
- Ma świadomość etycznych konsekwencji swoich decyzji z własnego i społecznego punktu widzenia; przy podejmowaniu decyzji obok kryteriów ekonomicznych bierze pod uwagę kryteria etyczne
- Potrafi współpracować zarówno z uczestnikami swojego zespołu i organizacji jak i podmiotami zewnętrznymi
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, zarówno przy prowadzeniu własnej firmy jak i w pracy najemnej
- Potrafi rozwiązywać problemy z zakresu zarządzania w ramach zespołu
- Rozwija umiejętność radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, umiejętność rozwiązywania konfliktów
- Posiada podstawowe umiejętności negocjacyjne, w tym skuteczne komunikowanie się, efektywna perswazja i inne